SXM - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Melissa Tolud - WaarBenJij.nu SXM - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Melissa Tolud - WaarBenJij.nu

SXM

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Sint maarten!
St. Maarten ligt in het hart van de Dutch Caribbean. Vanaf St. Maarten (Nederlandse gedeelte) kun je andere tropische eilanden ontdekken. Bij helder weer zie je de naburige eilanden Saba en St. Barths liggen. En volgend weekend ga ik het eiland St. Barths bezoeken, Yoehoe!
Het eiland Anguilla heb ik een maand geleden bezocht en dat is 18 minuten met de ferry vanaf St. Martin (Franse gedeelte). Op Anguilla is het mogelijk om met dolfijnen te zwemmen en het is echt een aanrader!

Sint Maarten Carnival !
In april barste het Caribbean Carnival los op Sint Maarten. Vervolgens bruist het eiland vier weken lang van de spectaculaire shows, Jump-up parades en swingende feesten. De officiële opening van het Caribbean Carnival startte op 21 april met aansluitend de Jump-up openingsparade. De grootste optochten met praalwagens trokken eind april, begin mei door Bush road and Frontstreet. Op de laatste zaterdag in april was er een nachtelijke feestparade, genaamd The Jouvert Morning and it was a hot party!

Elk jaar wordt speciaal voor het Caribbean Carnival een Village gebouwd bij Philipsburg. Dit feestterrein ter grootte van een voetbalveld vormde het hart van de festiviteiten en themafeesten. Rondom het terrein kon je bij horecastandjes genieten van heerlijke en verschillende Caribische gerechten. Onder andere Guyanese, Antilliaanse, Arubaanse, Haïtiaanse en niet te vergeten Surinaamse gerechten.
Caribbean Carnival op St.Maarten is een feest voor iedereen. De bewoners van het eiland traden op voor elkaar en voor de bezoekers van het eiland die op Sint Maarten de kleurrijkste en vrolijkste feest van het jaar meebeleven.

One of my favorite Beaches!
Als je beach bar langzaam uitspreekt vormen ze samen een paradijselijke uitdrukking die zo typerend is voor de Caribbean. The Yellow Beach Bar op Sint Martin (Franse gedeelte) heeft een exotische bar aan het strand, genaamd Pinel Island. Het is een onbewoond eiland, groot strand en verse kreeft die zo uit de zee wordt gehaald en over een uur kant en klaar op je bord ligt, crazy huh! :)

Stage/Werk & Huisvesting
Via Stagebureau Sint Maarten ben ik terecht gekomen bij mijn stageplaats in Philipsburg (hoofdstad van St. Maarten). De dienstverlening van Stagebureau Sint Maarten bestaat uit het vinden van de juiste stageplaats, het helpen invullen van alle randvoorwaarden die nodig zijn om met je stage te kunnen beginnen (waaronder huisvesting), opvang bij aankomst, introductie bij je stagebedrijf en helpdesk tijdens de uitvoering van je stage. Met andere woorden alles wat je nodig hebt om de basis te leggen voor een onvergetelijk buitenlands avontuur.

Voor meer informatie: http://www.stagebureausintmaarten.nl/
Een vakantie op St. Maarten is vol memorabele momenten, belevenissen, uitbundig nachtleven, meesterlijk eten en magische ontdekkingen. Genieten dus!

Last but not least!
Als HR student doe ik een onderzoek over werken op Sint Maarten. Het beantwoorden van deze vragen neemt ongeveer 2 minuten tijd in beslag. Ik zou het zeer op prijs stellen als je hieraan mee wilt doen. Hieronder vind je de link naar de online enquête. Alvast bedankt!